Něco na rozjezd roku 2018

Krásný den vám všem,

nový rok dávno začal a musím se přiznat, že letos do něj vplouvám nějak pomaleji. Jakoby se mi pořád nepodařilo probrat a začít aktivně a dynamicky tvořit svůj „nový život“ v tomto roce.

Na druhou stranu jsem už ale zaplula do pracovního procesu tím, že mám už od začátku roku každé pondělí přednášku a besedu s maminkami v roudnickém centru D8 v rámci Cyklu Pohodová máma, kde probíráme témata, která maminkám pomáhají a inspirují. Takže jsem se rozhodla spojit tato dvě prostředí a vymyslela pro vás, mé milé občasné či pravidelné čtenáře, jednu novinku.

Protože jde o spoustu zajímavých témat, napadlo mne spojit přípravu na přednášky s článkem. Tím se témata dostanou i za hranice do Roudnice nad Labem a mohou inspirovat i někoho odjinud.

Takže kromě článků na mé nyní nejčastější téma a tím je projekt Čekala jsem miminko a čerstvý a u nás ojedinělý online kurz Po ztrátě miminka v bříšku: Čtyři fáze k uzdravení, se tu budeme potkávat i s články z oblastí, které mne zajímají profesně i osobně a doufám, že budou zajímat i vás a budou tak moci inspirovat a pomáhat i dále. Půjde v nich zejména o oblast psychologie, ve spojení se vším možným – s duševní hygienou, vztahy, prostorem, sebevědomím, různými terapeutickými technikami, atd. atd. Takže pokud Vás tato témata zajímají, určitě zůstaňte s námi 🙂

Na zítřejší přednášku chystám téma předsevzetí

  • Dali jste si nějaké předsevzetí na letošní rok? / Chcete si letos splnit nějaký sen?
  • A jaké akce jste podnikli, aby se začala plnit?

Často se ve svém životě i ve své psychologické praxi potkávám s lidmi, kteří jsou odhodlaní něco změnit. Na konci roku cítí příležitost v tom, že mohou na Nový rok začít odznova, s čistým štítem a těší se, že tentokráte to už konečně vyjde.

Bohužel se též často setkávám s těmi, kteří to po pár dnech vzdají. Když si o tom potom povídáme, docházíme k tomu, že vlastně nešlo až tak úplně jejich přání, že je to vlastně přání někoho jiného a že jim na tom vlastně ani tak moc nesejde. Případně, že to vlastně ani tak úplně nechtěli, takže se zas tak moc nestane, když se to nepodaří. Alespoň se budou moci bičovat, že zase něco nezvládli (nevěřili byste, kolik lidí má z tohoto druhu sebemrskačství vlastně takový koníček).

Na druhou stranu znám lidi, kteří se například ze dne na den rozhodli, že přestanou kouřit a už nikdy nezačali, znám lidi, kteří začali ze dne na den trénovat, aby mohli běhat maratony, i přesto, že předtím nikdy neběhali. Znám též lidi, kteří se opakovaně vraceli do psychiatrické léčebny a pak se najednou „uzdravili sami“.

Jakto? O čem to je?

  • Tím klíčovým slovem je MOTIVACE. Vždycky jde jen o to, najít ten správný a neoblomný důvod, proč to chci.
  • Tím dalším a možná nejdůležitějším vodítkem je to, že TO CHCI JÁ. Možná i kolem sebe znáte někoho, kdo našel tak silný argument, proč něco změnit, že to OPRAVDU ZMĚNIL.

Někdy se prostě musíme jen naštvat sami na sebe a říct si: už dost! Pokud je to míněno z hloubi našeho srdce, duše, celého těla, pokud se stoprocentně rozhodneme, tak pak teprve je to to ono. Někdy nás musí popostrčit lékař s nějakou děsivou prognózou či diagnózou, někdy nějaká poznámka okolí… Ale pokud to není nějaký OPRAVDU SILNÝ ARGUMENT, který otřese celým naším světem, nic se nestane. Představte si šíp, který míříte na terč –  vyhraje jen tehdy, když trefí střed.

Proto rada plynoucí z tohoto článku je:

Pokud máte nějaké předsevzetí, najděte si co nejvíce a co nejlepších argumentů, proč to děláte. A ať to není kvůli druhým, ale kvůli Vám samotným. Klidně si sedněte, napište si všechna pro, seznam, který můžete průběžně doplňovat, abyste měli neoblomnou víru v to, že to zvládnete. Představujte si sebe sama na konci tohoto roku, jak budete tam, kam jste si naplánovali, že díky svému předsevzetí letos dojdete. Dejte tomu šťávu, náboj, vášeň, abyste tomu sami uvěřili, že to dokážete!

Jako podpůrný krok je dobré udělat nějakou AKCI. Pokud chcete například zhubnout, tak si koupit permanentku na cvičení a třeba se i objednat na několik následujících cvičení dopředu, abyste měli podporu v prvních týdnech, než se Vám nový návyk stane přirozeným. A pak Vám nic nestojí v cestě 🙂

Co říkáte? Zkusíte to? Nebo to UDĚLÁTE?

Budu ráda, když mi napíšete, jaká předsevzetí jste si dali a jak se vám daří je dodržet a také zda a jak vám pomohl tento článek.

S láskou a přáním všeho nejlepšího do roku 2018

PhDr. Lucie Lebdušková

klinická psycholožka a máma projektu Čekala jsem miminko

www.lucielebduskova.cz

Pokud byste chtěli pomoci s nějakou z vašich změn, ráda vás podpořím. Na pomoc si můžete klidně vzít i můj ebook Změna je nový začátek.

Lucie

Jsem klinická psycholožka, lektorka, autorka projektu Čekala jsem miminko. Pomůžu Vám vytvořit si takový život, ve kterém se budete cítit sami sebou a můžete se zase cítit spokojení a naplnění. Vytvořila jsem pro Vás několik ebooků a online programů, abyste se mohli inspirovat a načerpat novou sílu, i když jste zdaleka.

Comments are closed