Pár užitečných technik, abyste načerpali vnitřní klid

 

Zajímalo by Vás pár „lehkých“ psychoterapeutických technik, které by Vám mohly pomoci se v sobě o něco lépe vyznat, zklidnit se či zrelaxovat?

Možná i Vy máte občas pocit, že jste se „ztratila“ ve svém životě, utápíte se občas v každodenním stereotypu doma s dětmi, nebo chvílemi ztrácíte víru v sebe, chuť dělat něco nového a nevíte, jak z toho ven.

 

Tady máte pár tipů

Jste spíš psavec?

Když máte pocit, že se v sobě nevyznáte, sedněte si a pište. Všechno. Jak se cítíte, co Vás trápí, prostě všechno musí ven. Pište tak dlouho, dokud budete mít co. Mám vyzkoušeno, že jakmile napíšete vše, co se ve Vás děje, najednou máte čistší hlavu a věci se začnou zdát přehlednější. Někdy se se psaním vynořují spontánně nové nápady na řešení. Je to jako když jdete s košem. To, čeho jste plné, prostě musí ven a Vy pak získáte přehled o tom, co je důležité a co je jen balast, který se v hlavě bezcílně potuloval.

 

Máte raději Imaginace?

Lehněte si, zavřete si oči a představte si, že všechny Vaše starosti, stesky a stresy dáváte do horkovzdušného balonu, který je odnáší pryč. A Vy jen pozorujte, jak odplouvají oblohou daleko, daleko, daleko 🙂

 

Nebo chcete totální relax?

Sedněte si nebo lehněte a jen dýchejte. Pozorujte svůj dech, pozorujte nádech a výdech a to je vše. To zase není tak náročné, co říkáte? Když to budete dělat několik minut, tělo se zklidní a uvidíte svět o něco příjemnější.

 

A na závěr technika vděčnosti

Každý den před spaním si uvědomte, co dobrého se Vám ten den stalo, za co byste mohli být vděční. A když nenajdete nic v tomto dni, zkuste to vzít za celý život. Určitě se něco najde (už jenom to, že žijete, čtete tyto řádky…)


Každá z těchto technik Vám může pomoci lépe se oprostit od stresu, zmatku v hlavě a pocitu, že je toho na Vás moc.

Klidně si je prostřídejte, nebo si vyberte jednu. Třeba máte naopak Vy něco osvědčeného, budu ráda, když se s námi v komentářích podělíte.


Chcete další tipy, jak se cítit lépe? Zkuste třeba ebook Změna je nový začátek, kde najdete spoustu tipů a inspirace, jak se dostat zase „do formy“.

Přeji Vám krásný den a těším se zase na příště!

s Láskou Lucie Lebdušková

jsem psycholožka, lektorka a autorka projektu Čekala jsem miminko

Z mého pera též pochází praktický ebook Změna je nový začátek a online program Po ztrátě miminka v bříšku: Čtyři fáze k uzdravení

Comments are closed